Sistematik Derlemeler ve Meta Analiz
1. OKUL YÖNETİMİNDE LİDERLİK VE LİDERLİĞİN OKUL ÇIKTILARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİAmaç: Hakkari Eğitim Fakültesi Dergisi (HEFDER) (ISSN ), eğitim alanında çalışan araştırmacıların bulgularını paylaşabilecekleri ve yayabilecekleri açık erişimli akademik bir dergidir.
Dergimizin başlıca amaçları şöyledir:
Eğitim Bilimleri alanındaki çalışmalara yer verilerek “Makale, kitap kritiği ve sempozyum değerlendirmesi” gibi çalışmalara yer vermek,
Yayın yaptığı alan ile ilgili nitelikli ve doğru bilgilerin sunulduğu akademik bir başvuru kaynağı olmak,
Eğitim Bilimleri alanındaki gelişim ve değişimleri ilgili alan, kişi ve kurumlarla paylaşmak.
Kapsam: Hakkari Eğitim Fakültesi Dergisi (HEFDER), Eğitim alanında hazırlanan çalışmaları yayımlayan ulusal hakemli bir dergidir.
Hakkari Eğitim Fakültesi Dergisi (HEFDER) aşağıdakileri konuları kapsar:
Eğitim Bilimleri,
Öğretmenlik Alan Eğitimleri,
Öğretmenlik Mesleği,
Türk Eğitim Sistemi,
Eğitim Programları,
Ders Kitapları,
Öğretim Materyalleri,
Eğitim Sorunları,
Eğitimle İlişkili Güncel Konular,
Eğitim Mevzuatı.
Makale Yazım Kuralları
• Makaleler; makale dilinde başlık, İngilizce başlık, öz/abstract (en az 200'er sözcük), anahtar sözcükler (en az 5 kavram), yapılandırılmış İngilizce özet (en az 750 sözcük) ve APA sistemine uygun olarak hazırlanan kaynakça içermelidir.
• Yayımlanan yazıların ilmî, fikrî ve edebî sorumluluğu yazarlarına aittir.
• Dergimiz gönderilen yazılarda düzeltme yapma, yazıları yayımlama ya da yayımlamama hakkına sahiptir.
• Hakkâri Eğitim Fakültesi Dergisi (HEFDER) yayınlanmış tüm materyaller üzerinde telif hakkı kazanacaktır. Yazarlar, yayınladıkları materyalleri daha sonra başka bir yerde dergimize atıf yaparak cilt/sayı ve sayfa belirterek çoğaltabilirler. Yayınlanmış materyali çoğaltmak isteyen üçüncü taraflar, izin için dergi editörlüğüne başvurmalıdır.
• Yazılar, mutlaka aşağıda belirtilen formatta gönderilmelidir.
• Kâğıt Boyutu: A4 Dikey
• Üst Kenar Boşluk: 2,5 cm
• Alt Kenar Boşluk: 2,5 cm
• Sol Kenar Boşluk: 3 cm
• Sağ Kenar Boşluk: 2,5 cm
• Yazı Tipi: Times News Roman
• Yazı Tipi Stili: Normal
• Boyutu (Normal Metin): 11
• Boyutu (Dipnot Metni): 9
• Tablo-Grafik: 10
• Paragraf Aralığı: Önce 6 nk, Sonra 0 nk (Tablo ve grafiklerde önce ve sonra 0 nk)
• Satır Aralığı: Tek (1)
• Yazılarda sayfa numarası, üst bilgi ve alt bilgi gibi ayrıntılara yer verilmemelidir.
• Makale içerisindeki ana başlıkların tümü büyük harf, koyu ve satır ortalanarak yazılmalıdır. Alt başlıklar ise koyu, her bir sözcüğün sadece ilk harfi büyük ve paragraf girintisi ile aynı hizada olmalıdır. Bunun dışında hiçbir biçimlendirmeye yer verilmemelidir.
• Makalenizi, bu sayfanın sonunda yer alan Makale Şablon Dosyasını indirerek şablon içerisinde ve açıklamalara uygun olarak hazırlayınız. Aksi durumda makale değerlendirme süreci başlatılmaz. Makale yazarına iade edilir.
• Makalede atıf sistemi olarak APA 7 kullanılmalıdır. Makalenin sonunda mutlaka kaynakça bulunmalıdır.
Makale Yazım Kriterleri
Başlık: Başka alanların uzmanları için kesin ve anlaşılır olmalı ve makalenin içeriğini yansıtmalıdır.
Yazar Listesi: Yazarlar en çok katkı bulanana göre listelenmelidir. Yazar isimlerinin sıralaması yazının gönderiminden önce belirlenmelidir. Gönderimden sonra oluşacak her türlü değişiklik diğer tüm yazarların onayı alınarak ve dergi editörüne bilgi verilerek yapılmalıdır. Yazar isimleri ile birlikte bağlı bulundukları kurum adları ve iletişim adresleri belirtilmelidir.
Öz: Bu kısım araştırmanın özetidir. Belirtilen sözcük sayısına uygun olarak araştırmanın giriş, yöntem, bulgular ve sonuç bölümünün özeti alınmalıdır. Öz çoğu okuyucu için araştırma hakkındaki ana bilgi kaynağı olacağı için makalenin içeriğini yansıtmalıdır. Öz içinde tablo ve şekillere gönderme yapılmamalıdır. Çok gerekmedikçe kaynakça da öz içinde yer almamalıdır. Özde yer alan tüm bilgilerin ayrıca makalenin içinde de yer aldığı kontrol edilmelidir.
Anahtar Sözcükler: Anahtar sözcükler spesifik olmalı ve araştırmaya ulaşmaya kolaylık sağlamalıdır.
Giriş: Araştırmanın yapısının oluşturulduğu, araştırma konusunun açıklandığı ve alan yazınla desteklendiği bölümdür. Bu bölümde araştırmanın önemi ve amacı yazılmalıdır.
Yöntem: Araştırma modeli ve yöntemine, çalışma grubuna, veri toplama aracına, verilerin analizine ve etik izni gibi hususlara yer verilir.
Bulgular: Araştırmanın amacına uygun olacak verilerin analiz edildiği ve sunulduğu bölümdür.
Tartışma ve Sonuç: Araştırma bulgularının sonuca dönüştürüldüğü, tartışıldığı ve alanyazınla desteklendiği bölümdür.
Kaynakça: Makale içerisinde ve sonunda kullanılan tüm kaynaklarda APA 7 sistemi kullanılmalıdır. Metin içerisinde geçen tüm kaynaklar makale sonunda da yer almalıdır. Kaynaklar alfabetik sıraya göre yazılmalıdır.
Hakkari Eğitim Fakültesi Dergisi (HEFDER), yılda 2 kez (Haziran, Aralık) yayınlanan ulusal hakemli bir dergidir ve aşağıda belirtilen ilkeler doğrultusunda yayın yapmaktadır:
1. Dergimiz, yayın politikası gereğince, eğitimin tüm alanlarıyla ilgili nicel ve nitel özgün araştırma makalelerine yer vermektedir.
2. Derginin yayın dili Türkçe ve İngilizce’dir.
3. Dergiye gönderilen makalelerin başka bir yerde yayınlanmamış veya yayınlanmak üzere eş zamanlı olarak başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekmektedir. Hakkari Eğitim Fakültesi Dergisi (HEFDER), yayınlanmak üzere kabul edilen makalelerin tüm yayın haklarına sahiptir.
4. Dergiye gönderilecek makalelerin sadece hefder@hakkari.edu.tr mail adresie e-posta ile gönderilen makaleler kabul edilmektedir. Editörlere, Editör Yardımcılarına, Alan Editörlerine ya da Yayın Kurulu üyelerine gönderilen makaleler resmi başvuru olarak kabul edilmemektedir.
5. Yazar, yayımlanmak amacıyla dergiye gönderdiği makale ile birlikte intihal raporunu ve etik kurul izin belgesini birlikte gönderecektir. İntihal raporu ve etik kurul izin belgesi olmayan makaleler dikkate alınmayacaktır.
6. Dergiye gönderilen makaleler ilk olarak dergi editör yardımcısı tarafından şekil incelemesinden geçirilir. Dergi şablonuna uygun olarak hazırlanan makaleler daha sonra alan editörlerine gönderilir. Alan editörleri makaleleri alanın var olan bilgi birikimine katkısı yönünden inceler ve uygun görürlerse makaleyi hakemlere gönderirler. Ön inceleme aşamalarında aşağıdaki noktalar göz önünde bulundurulur:
a) Yayın etiğine uygunluğu
b) Dergi yayın ilkelerine uygunluğu
c) Çalışmanın konusunun bilimsel açıdan özgünlüğü ve güncelliği
d) Çalışma konusunun eğitime katkısı
e) Yazım kurallarına ve makale yazım şablonuna uygunluğu
7. Ön incelemeler sonucunda uygun olduğuna karar verilen çalışmalar bilimsel açıdan değerlendirilmesi için hakemlere gönderilir. Hakem raporlarına dayalı olarak makalelerin yayınlanıp yayınlanmayacağına editör ve yayın kurulunca karar verilir. Gerek duyulması durumunda çalışmalar, hakemlerden gelen eleştiri ve öneriler doğrultusunda, gözden geçirilmesi veya önerilen düzeltmelerin yapılması için yazarlara geri gönderilir.
8. Yazar(lar)la hakemler arasındaki iletişimi sadece editör/alan editörleri sağlar. Dergide makalelerin değerlendirilmesi sürecinde çift taraflı kör hakemlik sistemi uygulanmaktadır.
9. Değerlendirme yapmayı kabul etmeyen ya da 30 gün içerisinde değerlendirme yapmayan hakem olması durumunda hakem değişikliği yapılır.
10. Yayına kabul edilen ve son biçimi verilen makaleler üzerinde yazar(lar) değişiklik yapamaz.
11. Yayınlanan makalenin içeriğinden (kaynakların ve alıntıların doğruluğundan, ileri sürülen görüşlerden ve telif hakkı olan çizelge, resim ve diğer görsellerden) yazar(lar) sorumludur.
12. Yayına kabul edilen makaleler için yazar(lar)a ve hakemlere ücret ödenmez. Dergi, yazarlardan da herhangi bir ücret talep etmez.
13. Açık erişim politikası gereğince, dergi sayıları ve makaleler derginin web sayfasında yer alır ve makalelerin tam metinlerine pdf dosyası olarak erişilebilir.
Ücretsiz